کاور تکثیر درخت لیمو با آلوئه ورا
قلمه و تکثیر درخت لیمو با آلوئه ورا + ویدیو
ایده تکثیر هوایی درخت لیمو با آلوئه ورا
برش دادن پوست شاخه لیمو

برش پوسته شاخه لیمو برای تکثیر

ابتدا شاخه لیموی سالم به قطر حدود 2 سانتی متر را انتخاب کنید. سپس 3 الی 5 سانتی متر از پوست شاخه را برای دسترسی راحت تر به لایه گوشتی شاخه برش دهید و جدا کنید.

قلمه لیمو برداشتن لایه سبز

به آرامی لایه سبز بافت زیر پوست شاخه لیمو رو با دقت و به آرومی با کشیدن عمودی تیغ روی اون بردارید.

برداشتن لایه سبز زیر پوست شاخه لیمو
استفاده از آلوئه ورا برای تکثیر درخت لیمو

استفاده از آلوئه ورا برای تکثیر درخت لیمو

دو برش آلوئه ورا بردارید و حدودا اندازه دو سانتی متر از پوست وسط اونو برش بدید سپس روی شاخه ای که لایه اونو تراشیده بودید قرار بدید و با بست زیپی (بست کمربندی) دورشونو ببندید.

پوشاندن قلمه درخت لیمو با لیوان پلاستیکی

یک لیوان پلاستیکی 250 میلی لیتری بردارید و وسط کف اون یک سوراخ با قطر 2 سانتی متر ایجاد کنید سپس خود لیوان رو بصورت عمودی برش بدید و مطابق تصویر دور قلمه قرار بدید و با چسب برق اونو بچسبونید.

پوشاندن قلمه با لیوان پلاستیکی
خاک کوکوپیت برای تکثیر درخت لیمو

برای قلمه درخت لیمو از خاک کوکوپیت استفاده کنید

حالا مقداری خاک کوکوپیت رو با آب زیاد مخلوط کنید و سپس داخل لیوان بریزید وب طوری که تمام لیوان پر بشه و فضای خالی نمونه بعد از اون با تکه ای پلاستیک دور لیوان رو بپوشونید که باعث حفظ رطوبت بشه و کمک کنه ریشه ها سریع تر رشد کنن و تقویت بشن!

تکمیل مراحل قلمه درخت لیمو

بعد از 50 روز میبینید که یک قلمه پر ریشه و قوی داریم حالا یک گلدان با زه کشی و خاک مناسب بردارید و قلمه رو داخلش بکارید و بخوبی آبیاری کنید.

قلمه هوایی درخت لیمو با ریشه بسیار زیاد

توجه کنید که باید درخت لیمو رو جایی روشن با نور غیر مستقیم خورشید قرار بدید و بطور منظم آبیاری کنید تا شرایط درخت حفظ بشه و به خوبی از اون مراقبت کنید تا رشد کنه و میوه هایی خوشمزه تحویل بگیرید. 🙂

اشتراک گذاری